Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Καθένας ζει τη ζωή του




Κατά τη θεωρία της μετεμψύχωσης το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε κάποιον είναι να περάσει η ψυχή του σε μελλοντική ζωή σε ζώο.

Κάποτε ένας γκουρού, ένας Ινδός δάσκαλος, καθώς βρισκόταν σε κατάσταση νιρβάνα, κατόρθωσε για μια στιγμή να σπάσει το φράγμα του χρόνου και να δει τι θα συμβεί στην επόμενη ζωή του. Τρόμαξε τόσο με το όραμα αυτό που κάλεσε τον καλύτερο μαθητή του και του είπε:

— Όταν πεθάνω θα μου κάνεις μια χάρη για όσα σου έχω διδάξει τόσα χρόνια;

— Θα κάνω το παν, υποσχέθηκε ο μαθητής που θαύμαζε πραγματικά τον δάσκαλό του για τη σοφία του.

— Πριν από λίγο είχα ένα σημαντικό όραμα. Είδα ότι θα πεθάνω πολύ σύντομα και ότι στην επόμενη ζωή μου θα είμαι γουρούνι. Βλέπεις αυτή τη γουρούνα που ανασκαλεύει με τη μουσούδα της τα σκουπίδια στον κήπο; Θα είμαι το τέταρτο γουρουνάκι που θα γεννήσει σε λίγους μήνες. Θα με αναγνωρίσεις από ένα μαύρο σημάδι που θα έχω πάνω από το αριστερό μάτι μου. Δεν θέλω να περάσω την επόμενη ζωή μου σαν γουρούνι, γι’ αυτό μόλις δεις το γουρουνάκι με το μαύρο σημάδι, σε παρακαλώ, να το σφάξεις για να απελευθερώσεις την ψυχή μου από τη γουρουνίσια ζωή. Υπόσχεσαι ότι θα το κάνεις αυτό;

Ο μαθητής του το υποσχέθηκε κι ο δάσκαλός του πέθανε ήσυχος λίγο αργότερα.

Τα πράγματα εξελίχτηκαν όπως τα είχε προβλέψει ο γκουρού. Σε μερικούς μήνες η γουρούνα γέννησε τέσσερα γουρουνάκια από τα οποία το τελευταίο είχε ένα μαύρο σημάδι πάνω από το αριστερό μάτι. Ο μαθητής ακόνισε το μαχαίρι του για να υλοποιήσει την υπόσχεση που είχε δώσει στον δάσκαλό του στην προηγούμενη ζωή του.

Μόλις το γουρούνι τον είδε να πλησιάζει με το μαχαίρι έβγαλε ανθρώπινη φωνή και του είπε: 

— Σταμάτα, μη με σκοτώνεις!

— Μα έτσι δεν μου είχες ζητήσει, δάσκαλε; ρώτησε εκείνος, χωρίς να έχει ακόμα συνειδητοποιήσει ότι μιλάει ανθρώπινα σε ένα γουρούνι.

— Σου το είχα ζητήσει αυτό όταν ήμουν άνθρωπος και έβλεπα τη ζωή με ανθρώπινα μάτια. Τώρα όμως βλέπω τη ζωή μου με άλλα μάτια και μου αρέσει!

(Ινδία)

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΓΓΟΥΤΑΣ, Η Σοφία των Λαών, εκδόσεις Σαΐτα.


Κάθε βδομάδα η νηπιαγωγός-συγγραφέας Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει ένα κείμενο παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθι ή ποίημα), διήγημα ή αποσπάσματα από βιβλία αγαπημένων λογοτεχνών.

Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.

Περιμένουμε τις εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
Την εικόνα έκανε η Αναστασία Παπαδοπούλου.


Η Αναστασία είναι απόφοιτος του Επαγγελματικού Λυκείου Πτολεμαΐδας (Ειδικότητα: Βοηθός Βρεφονηπιοκομίας).

Από το 1980 μέχρι το 1989 παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής δίπλα στον καταξιωμένο ζωγράφο Κ. Άρη Γαρουφαλίδη. Το 1990 παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήρι του Κ. Θεόδωρου Ζυρπιάδη. Από το 1991 μέχρι το 1994 ήταν μαθητευόμενη του Κ. Γεώργιου Κεσαράκα. Εν συνεχεία και για 3 συναπτά έτη παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας στον Κ. Δημοσθένη Τριανταφυλλίδη και έκανε σεμινάρια Αγιογραφίας με τον Κ. Ιωάννη Βράνο. Είναι μέλος του συλλόγου ΣΦΕΤΕ (Σύλλογος Φίλων Εικαστικών Τεχνών Εορδαίας) και ιδρυτικό μέλος του συλλόγου Καλλιτεχνική Παρέα, με συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις εντός και εκτός νομού Κοζάνης.
Με αγάπη από τη Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.

Η σελίδα του «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο facebook:


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;